April 08, 2023
នាព្រឹក​ថ្ងៃសៅរ៍​ ៣រោច​ ខែចេត្រ ឆ្នាំខាល ចត្វាស័ក ព.ស ២៥៦៦ ត្រូវនឹង​ថ្ងៃទី ៨ ខែមេសា​ ឆ្នាំ ២០២៣ ឯកឧត្ដម​ ជា​ សុផារ៉ា​ ឧបនាយក​រដ្ឋមន្ត្រី​ រដ្ឋមន្ត្រី​​ក្រសួង​​រៀប​ចំ​​ដែនដី​ នគរូប​នីយកម្ម​ និង​សំណង់​ បានអញ្ជើញ​​ចុះ​ពិនិត្យ​វឌ្ឍនភាព​នៃ​ការ​ស្ថាបនា​ផ្លូវមេ តភ្ជាប់​ពី​ផ្លូវជាតិ​លេខ ៤ ត្រង់​ចំណុច​គីឡូម៉ែត្រ​លេខ១៥៨+២៩១ ឆ្ពោះទៅ​លើភ្នំបូកគោ​ ស្ថិត​នៅ​ក្នុង​ស្រុក​ព្រៃនប់​ ខេត្ត​​ព្រះសីហនុ​។
  តាម​របាយការណ៍​របស់​ក្រុមហ៊ុន សុខា អូតែល បានឱ្យ​ដឹងថា ក្រុមហ៊ុន សុខា អូតែល បាន​ទទួល​ការអនុញ្ញាត​ពី​រាជរដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា ដោយ​វិនិយោគ និង​អភិវឌ្ឍ​នូវ​ឧទ្យានជាតិ​ព្រះមុន្នី​វង្ស​បូកគោ ដែល​មានផ្ទៃដី​វិនិយោគ​លាត​សន្ធឹង​លើ​ខ្នងភ្នំ​បូកគោ ចាប់តាំងពី​ភាគខាង​ត្បូង​រហូត​ដល់​ភាគខាង​ជើង​។ កន្លងមក​ក្រុមហ៊ុន​បាន​ចាប់​ផ្តើម​អភិវឌ្ឍ​ពី​តំបន់​ភាគខាងត្បូង ដោយ​បាន​សាងសង់ និង​ស្តារឡើងវិញ​នូវ​ផ្លូវ​លេខ ៣២ ពីចំណុច​ផ្លូវ​បំបែក​ផ្លូវ​ជាតិលេខ ៣ ឆ្ពោះឡើង​ទៅលើ​ភ្នំបូកគោ ដែល​មាន​ប្រវែង ៣៣គីឡូម៉ែត្រ ដែល​នេះ​ជាផ្លូវមេ​តែមួយគត់​សម្រាប់​ធ្វើ​ចរាចរណ៍​ឡើងចុះ​។ ដោយសារ​តែ​តំបន់​វិនិយោគ និង​អភិវឌ្ឍ​នេះ​មាន​ទំហំ​ធំ​ធេងហើយ​មាន​ផ្លូវឡើង​ចុះតែមួយ​ខ្សែនោះ​ទើប​រាជរដ្ឋាភិបាល​តាមរយៈ​លិខិត​លេខ ៩៦ សជណ.ដប ចុះថ្ងៃទី៩ ខែ​កុម្ភៈ ឆ្នាំ២០២២ របស់​ទីស្តីការ​គណៈ​រដ្ឋមន្រ្តី បាន​សម្រេច​ឱ្យ​​បើក​ផ្លូវ​ថ្មី​ចំនួន ១​ខ្សែ ទៀត ដើម្បី​តភ្ជាប់​ពីផ្លូវជាតិ​លេខ ៤ ឆ្ពោះទៅ​លើភ្នំ​បូកគោ កាត់តាម​ដី​សម្បទាន​សេដ្ឋកិច្ចចម្ការ​ដូង​ប្រេង​របស់​ក្រុមហ៊ុន ម៉ុង ឫទ្ធី គ្រុប ដោយ​ការ​ចំណាយ​ជា​បន្ទុក​របស់​ក្រុមហ៊ុន សុខា អូតែល​។ ជាមួយ​នោះ​ក៏​បាន​អនុញ្ញាត​ជូន​ក្រុមហ៊ុនដើម្បី​ស្ថាបនា​ផ្លូវមេ​ក្នុង​តំបន់​ភ្នំ​នេះ​ប្រវែង ១២០ គីឡូម៉ែត្រ ទៀត​ដើម្បី​ចម្រើ​ដល់​ការ​ធ្វើ​ចរាចរណ៍ និង​ការដឹកជញ្ជូន​ក្នុង​តំបន់​។ ការអភិវឌ្ឍ​នៅ​ភ្នំបូកគោ គឺ​ជា​គម្រោង​វិនិយោគ​រយៈ​ពេល​វែង ដែល​ត្រូវ​អនុវត្ត​ជា​ជំហាន​ៗតាម​ដំណាក់កាល​នៃ​ការអភិវឌ្ឍ​រីកចម្រើន​សេដ្ឋកិច្ច​ជាតិ និង​ស្រប​តាម​តម្រូវការ​ទីផ្សារ ដូច្នេះ​ការស្ថាបនា​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​ផ្លូវនៅក្នុង​តំបន់​នេះ ​ក៏​ត្រូវ​ធ្វើឡើង​ជាជំហានៗ​ស្របតាម​តម្រូវការ​ជាក់ស្តែង​ក្នុងដំណាក់កាល​នីមួយៗ​។ ចំពោះ​ការស្ថាបនាផ្លូ​វថ្មី​ ១ខ្សែ ដែល​យើង​កំពុង​ពិនិត្យ​វឌ្ឍនភាព​នាពេល​នេះ គឺ​ជា​ផ្លូវមេ​ ដែល​ត្រូវ​ស្ថាបនា​តភ្ជាប់​ពីផ្លូវ​ជាតិ​លេខ ៤ ត្រង់​ចំណុច​គីឡូម៉ែត្រ​លេខ ១៥៨+២៩១ ក្នុង​ឃុំកំពង់សីលា ស្រុក​ព្រៃនប់ ខេត្ត​ព្រះសីហនុ ឆ្ពោះ​ទៅ​លើខ្នង​ភ្នំបូកគោ ភ្ជាប់​ជាមួយ​នឹង​កំណាត់​ផ្លូវ​វាលស្រែ ៥០០ ដែលមានប្រវែងប្រមាណ ៦១គីឡូម៉ែត្រ​ ។ តាម​គម្រោង​ប្លង់​ដែល​បាន​ធ្វើ​ការសិក្សា ដោយ​ក្រសួង​សាធារណការនិង​ដឹកជញ្ជូន ផ្លូវនេះ​​មាន​ទទឹង​សរុប ២០ម៉ែត្រ​ ចែកចេញ​ជា​ផ្លូវរថយន្ត​មាន​ទទឹង ៣,៥ម៉ែត្រ​ ចំនួន ២​គន្លងនិង​ផ្លូវ​ម៉ូតូ ទទឹង ៣ម៉ែត្រ​ សងខាង​ចំនួន ២​គន្លង និង​ចិញ្ចើម​ផ្លូវ ទទឹង ៣,៥ម៉ែត្រ សងខាង ដែល​ស្ថាបនាជាផ្លូវកៅស៊ូ AC ប៉ុន្តែ​ផ្អែក​តាម​ស្ថានភាព​ដី​បត់បែន​ចុះឡើង​នៅលើ​តំបន់​ភ្នំនេះ ដែល​មានភាព​រអិល​ផង​នោះនិង​ដើម្បី​ធានា​នូវ​ភាពរឹងមាំ​យូរអង្វែង​ផង ក្រុមហ៊ុន​នឹង​មាន​គម្រោង​ចាក់​បន្ថែម​នូវ​កម្រាល​បេតុង​កម្រាស់ ២០០មីលីម៉ែត្រ និង​អ៊ុត​កៅ​ស៊ូ​ពីលើ​។ ផ្លូវនេះ​ត្រូវ​បាន​ចាប់​ផ្តើម​រៀបចំ​ស្ថាបនា​ឡើង​បន្ទាប់​ពី​ទទួល​បាន​ការសម្រេច​របស់​រាជរដ្ឋាភិបាល​ក្នុង ខែ​កុម្ភៈ ឆ្នាំ ២០២២ កន្លងទៅ ដោយ​មាន​ក្រុមហ៊ុន​ សុខា រៀលអ៊ីសស្តេតជាអ្នក​ទទួល​ស្ថាបនា​។ មកទល់​ពេល​នេះ ក្រុមហ៊ុន​បាន​ធ្វើការ​វាស់ស្ទង់​ឈូសឆាយ​សម្អាត​ចេញ​ជា​គន្លង​តួ​ផ្លូវហើយ​បាន​តភ្ជាប់​ទាំងស្រុង​ពី​ផ្លូវជាតិ​លេខ ៤ រហូត​ដល់​កំណាត់​ផ្លូវវាល​ស្រែ ៥០០ នៅ​លើខ្នងភ្នំ​បូកគោ ដែល​ឥឡូវ​នេះ យើង​អាច​ធ្វើចរាចរណ៍​បាន​ជា​បណ្តោះ​អាសន្ន ដោយ​រថយន្ត​ប្រភេទ​ខ្ពស់ និង​ម៉ូតូ។ ក្នុង​ការស្ថាបនា​ផ្លូវ​នេះ មាន​ការ​លំបាក និង​ជួប​នូវ​បញ្ហា​ប្រឈម​ជាច្រើន​ខុស​ពី​ការ​ស្ថាបនា​ផ្លូវ​នៅលើដី​រាប ដែលស្ថានភាព​ដី​ភ្នំ​នៅទីនេះ មាន​នីវ៉ូ​ទាប​ខ្ពស់​ខុស​គ្នា ជាច្រើន មាន​ជ្រោះ​ជ្រៅ​ ជ្រលង​ភ្នំធំៗ និង​ផ្ទាំងថ្ម​ធំ​ៗ​ជាច្រើន​កន្លែង ដែល​ត្រូវ​កាប់​បន្ទាប និង​ចាក់​បំពេញ​តម្រូវ​តាម​បទដ្ឋាន​បច្ចេកទេស នៃ​ការ​សាងសង់​។ រី​ឯអាកាស​ធាតុ​វិញ មាន​ភ្លៀងធ្លាក់​ជា​ច្រើន​ខែ​ក្នុង ១​ឆ្នាំ ដែល​ធ្វើ​ឱ្យ​រយៈ​ពេល​នៃ​ការ​ធ្វើ​ការងារ​មិន​បាន​ពេញលេញ​។ កត្តា​ទាំង​នេះ​បាន​ធ្វើ​ឱ្យ​មាន​ការ​ចំណាយ​ខ្ពស់​ក្នុង​ការ​សាងសង់​។ ជារួម​មក​ដល់ពេលនេះ ការ​ស្ថាបនា គឺ​សម្រេច​បាន​ប្រមាណ ៣០​% ហើយ​នឹ​​​​​​​​​​ង​ត្រូវ​ធ្វើ​បន្ត​ជា​ជំហានៗ​ទៀត ទៅ​តាម​ស្ថានភាព​សេដ្ឋកិច្ច និងការ​អភិវឌ្ឍ​ទីផ្សារ​បច្ចុប្បន្ន​។ ស្របតាម​ការណែនាំ​របស់ ឯកឧត្តម​ឧបនាយករដ្ឋមន្រ្តី ជា សុផារ៉ា គឺ​ធ្វើ​យ៉ាងណា​ឱ្យ​កំណាត់​ផ្លូវនេះ​បាន​តភ្ជាប់ និង​អាច​ធ្វើ​ចរាចរណ៍​បានសិន ក្រុមហ៊ុន​នឹង​បន្តការ​ខិតខំ​ប្រឹងប្រែង ដើម្បីសម្រេច​ការស្ថាបនា​ផ្លូវ​នេះ​ជាជំហានៗ​ទៀត នា​ពេល​អនាគត ជា​ផ្លូវចាក់កៅស៊ូ AC ស្របតាម​គម្រោង​ប្លង់ដែល​បាន​ធ្វើ​ការសិក្សា​ដោយ​ក្រសួង​សាធារណការ និង​ដឹកជញ្ជូន​។  
 
  ក្នុង​ឱកាស​នោះ ឯកឧត្តម​ ជា សុផារ៉ា ឧបនាយក​រដ្ឋមន្រ្តី រដ្ឋមន្រ្តី​ក្រសួង​រៀបចំដែនដី នគរូបនីយកម្ម និងសំណង់ បាន​មាន​ប្រសាសន៍​ថា កាល​ពីចុង​ខែ​មករា ឆ្នាំ២០២២ ក្រោមការ​ដឹកនាំ​ចង្អុល​បង្ហាញ​របស់​សម្តេចអគ្គមហា​សេនាបតីតេជោ ហ៊ុន សែន នាយក​រដ្ឋមន្ត្រី ដែល​នៅពេល​នោះ មាន​អ្នកឧកញ្ញ៉ា សុខ គង់ ក៏​ដូចជាអភិបាល​នៃគណៈអភិបាល​ខេត្ត​ព្រះសីហនុ បាន​ទទួល​ការ​ដឹកនាំ​ចង្អុល​បង្ហាញ​ពី​សម្តេចតេជោ ដើម្បី​រៀបចំបើក​ផ្លូវ ១ខ្សែ ពី​កំពូល​ភ្នំបូកគោ​ទៅ​កាន់​ផ្លូវជាតិ​លេខ ៤ ត្រង់​ចំណុច​គីឡូម៉ែត្រ​លេខ១៥៨+២៩១ ដែល​ផ្លូវនេះ​ពិត​ជា​បាន​តភ្ជាប់​ពី​កំពូល​ភ្នំបូកគោ​ជា​កំពូល​ភ្នំ​ដ៏​ខ្ពស់​មាន​កម្ពស់​ដល់ទៅ ១ ០៧៥ ម៉ែត្រ  ផ្លូវនេះ​បាន​តភ្ជាប់​គ្នា​ជា​ស្ថាពរ​។ ឯកឧត្តម​ឧបនាយក​រដ្ឋមន្រ្តី បាន​សាទរ និង​កោតសរសើរ​ចំពោះ​ការខិតខំ​ប្រឹងប្រែង​ក្នុងការ​បំពេញ​ភារកិច្ច ដ៏​លំបាក​នេះ ដោយ​ពេលនេះ​យើង​បាន​ឈូសឆាយ​តភ្ជាប់​រួចរាល់​ជា​ស្ថាពរ​បើទោះបី​ផ្លូវនេះ​មិនទាន់​មានសភាព​រាប​ស្មើយ៉ាង​ណាក្តី​ ប៉ុន្តែ​ក៏​អាចឱ្យ​រថយន្ត​ប្រភេទ​ខ្ពស់​ធ្វើ​ចរាចរណ៍​បាន​យឺតៗ​ផងដែរ​។ ឯកឧត្តម​ឧបនាយករដ្ឋមន្រ្តី ជា សុផារ៉ា បាន​បញ្ជាក់​ថា​គម្រោង​ការ​នេះ​ពិតជា​បាន​ផ្តល់​នូវ​សក្តានុពល​ខ្ពស់ជាពិសេស​ចំពោះ​ប្រជាពលរដ្ឋ ដែល​បាន​ទិញ​លំនៅឋាន និង​ដីឡូត៍​នៅ​ក្នុង​តំបន់​នេះ​។ ឯកឧត្តម​ឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រី ជា សុផារ៉ា បាន​ស្នើ​ឱ្យ​អាជ្ញាធរ​គ្រប់​លំដាប់​ថ្នាក់ និង​ស្ថាប័ន​ថ្នាក់ជាតិ​ជួយ​លើក​ទឹកចិត្ត​តាមបច្ចេកទេស ឆន្ទៈ និង​ជំនាញ​របស់​ស្ថាប័ន​ក្នុង​ការ​ជួយគាំទ្រ ដើម្បី​ឱ្យ​ផ្លូវនេះ​ក្លាយ​ទៅ​ជា​ផ្លូវ​មាន​លក្ខណៈ​ប្រវត្តិសាស្រ្ត​មួយ​សម្រាប់បម្រើ​ឱ្យ​ការ​អភិវឌ្ឍ​នៅភ្នំបូកគោ​នេះ៕








សារស្វាគមន៍

ឯកឧត្តម​ ជា​ សុផារ៉ា

ឧបនាយករដ្ឋមន្រ្តី រដ្ឋមន្ត្រី​ក្រសួង​រៀបចំ​ដែនដី នគរូប​នីយកម្ម និង​សំណង់

ឯកសារវីឌីអូរ
ចំនួនអ្នកទស្សនា
ថ្ងៃនេះ :
013092
ម្សិលមិញ :
036309
សរុប :
20404139
ការអភិវឌ្ឍន៍វិស័យសំណង់លំនៅឋាននៅកម្ពុជា
ស្វែងយល់ពីអចលនទ្រព្យនៅកម្ពុជា
sms onay film indir film indirme full program indir